I'm Waiting You
The Author?



Nuyun Lee | 31 Julai 94 | Batu Pahat


I’ll never be perfect , you just have to accept the fact that I am who I am ツ




Status?

Long distance relationship teaches us that no matter how far we are apart, we will always stay close by heart
Daisypath Anniversary tickers

Money Box?





Hargailah yang didepan mata
22 December 2012 | 07:32 | 0 BlackWhite


Pada suatu hari disekolah , seorang murid bertanya pada gurunya. ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang :)

Pelajar : cikgu macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang ? macam mana juga kasih sayang tu nak berkekalan ?
Cikgu : Okay  , kamu ikot apa yang saya suruh . kamu pergi ke padang . kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput didepan kamu . pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali . Bila dah petik rumput yang PALING cantik , bawa ke kelas .

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas , tiada sehelai rumput pun ditangannya .

Cikgu : kenapa tiada rumput yang dipilih ?
Pelajar : tadi masa saya berjalan , saya carilah rumput yang paling cantik . memang ada banyak tapi cikgu cakap petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang tapi sampai dipenghujing padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik . maybe ada diantara yang dibelakang saya tadi runput yang paling cantik tapi cikgu cakap tak boleh pandang belakang jadi tiada rumput yang saya boleh petik .

Cikgu : Ye , itulah jawapannya . maknanya bila kita dah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang . janganlah kita mencari lagi lebih baik dari itu . Kita patut hargai orang yang berada didepan kita sebaik baiknya . Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku . Semoga yang berlalu tidak berulang lagi . 


ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik . walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadii :)



Older Post | Newer Post