I'm Waiting You
The Author?



Nuyun Lee | 31 Julai 94 | Batu Pahat


I’ll never be perfect , you just have to accept the fact that I am who I am ツ




Status?

Long distance relationship teaches us that no matter how far we are apart, we will always stay close by heart
Daisypath Anniversary tickers

Money Box?





Curang Tetap Curang !
17 December 2011 | 00:03 | 0 BlackWhite
KECURANGAN !

Siapa yang suka ini berlaku ? Takde siapa kan ? 
Tapi kenapa ianya wujud ? Kenapa masih ada jenis manusia yang sanggup curang ?
Korang perasan tak , biasanya si perampas akan bersama dengan si curang .
 Maksudnya, jika seseorang itu curang , maknanya dia sedang buat hubungan dengan seorang perampas 
dan seorang perampas sedang buat hubungan dengan seseorang yang curang ! 
What a nice couple heh ?! kenapa nie berlaku ?
Ok, antara alasan yang si pencurang ini selalu beri adalah :
sudah tidak serasi

tawar hati

sudah tidak cintakan pasangan sedia ada

wujud konflik lalu dia mencari orang lain

balas dendam

saja saja , sudah bosan

alasan paling bodoh si pencurang :“aku berhak memilih yang terbaik untuk aku”,tapi kau berhak ke sakitkan hati orang sangat sayangkan kau ?!

Itu antara alasan alasan bodoh yang diberikan oleh si pencurang . 
Alasan yang paling menyakitkan hati adalah “itu takdir”. 
Walau buruk macam mana pun hubungan yang mereka alami sekarang , 
mereka tidak berhak sedikit pun untuk curang ! 
Seseorang yang curang adalah orang yang tidak mempunyai maruah
Maaf terlalu jujur !! 
Jika kalian sudah tidak mahu meneruskan hubungan , 
dah benci sangat dengan pasangan sekarang , tamatkan lah hubungan itu dulu barulah cari yang lain !! 
Ini tidak , masalah belum selesai habis dah usha yang lain . 
Lepas itu bagi alasan bodoh .

Jagalah pasangan korang yang ada sekarang ni ! Jangan sakiti hatinya dengan kecurangan !
Orang yang curang biasanya akan bagi seribu macam alasan untuk menutup kesalahan !
Yang paling teruk , si pencurang itu tadi akan letak kesalahan pada pasangannya yang ditinggalkan itu .
Dia itu , dia inilah ! Ada juga jenis si pencurang yang tuduh pasangannya curang , 
padahal dia yang melakukan kecurangan! Macammacam !

Bila orang bercinta putus kerana curang mereka kata :
“eleh baru bercinta , bukan hak lagi pun”

Bila orang bertunang putus kerana curang mereka kata :
“eleh, baru tunang, belum jadi suami”

Bila orang berkahwin bercerai kerana curang mereka kata :
“alah , kan bermadu itu boleh , dia yang tamak , sebab tu hubby dia ceraikan dia!”

Tengok lah katakata mereka yang langsung tidak menghargai erti kasih sayang ni ! 
Tak kiralah waktu bercinta ke , tunang ke atau dah kahwin ke , curang tetap curang ! 
Yang salah tetap salah ! Sekejam dan sejahat mana pun pasangan korang sekarang, 
korang tidak berhak curang, tapi korang boleh je tinggalkan dia . 
Kenapa masih nak simpan dia dan pada masa yang sama mahu juga yang lain ? 
Kerana mereka yang curang itu tamak !

hmmmm . aku benci PENCURANG !


Older Post | Newer Post