I'm Waiting You
The Author?



Nuyun Lee | 31 Julai 94 | Batu Pahat


I’ll never be perfect , you just have to accept the fact that I am who I am ツ




Status?

Long distance relationship teaches us that no matter how far we are apart, we will always stay close by heart
Daisypath Anniversary tickers

Money Box?





Bila Dia Bukan Yang Dulu Lagi
7 March 2012 | 05:20 | 0 BlackWhite
Soal kasih sayang , cinta dan perasaan ni sampai kiamat pun 
takkan habis kalau kita persoalkannya kan ? 
Daripada yang percaya boleh bertukar jadi benci dan hilang kepercayaan !
Paling teruk bila orang yang kita kenali selama bertahun dalam sekelip mata boleh berubah !
Kita bukan budak kecil lagi . Tapi kenapa kadangkadang kita ni degil 
betul tak nak terima kenyataan?
Yang nyata depan mata kita tunjukkan pada orang lain dengan niat berpura pura bahagia,
tapi sebenarnya ada hati yang faham .
Hanya dengan melihat mata seseorang , 
kita boleh teka sama ada dia berpurapura bahagia atau sebaliknya.


Apa perasaan korang kalau dia yang korang sangat sayang 
dan kenal berubah tibatiba dalam sekelip mata ?
Bila cinta dan kepercayaan disandarkan pada dia ,
kita tak kisah walaupun kita terluka ,
kita sanggup tahan semuanya dan tunggu dia…
hanya untuk menerima hakikat yang dia dah berubah ?
Tak macam dulu . Bertahun tahun kita bersama dia tapi…
dalam sekelip mata dia berubah ?
 Kasih sayang dia , tingkah dan cintanya juga berubah .
Jadi di mana nilai segala kenangan yang bertahun tahun dia bersama kita tu ?
Takut sangat bila bayangkan perkara macam ni .
Ini juga bermakna dari sekarang kita kena belajar melepaskan .
Belajar terima hakikat yang manusia boleh berubah .
Kena belajar keraskan hati supaya hati kita tak sakit lagi 
dan kena belajar jadi ikhlas supaya kita redhakan semuanya .
Melepaskan dia demi kebahagiaannya ?
Boleh ke ? Sanggup ke?  Senang diucap tapi sangat payah untuk kita tunaikan ! 

INI SOAL HATI !
JANGAN DIBUAT MAIN WEY !


Older Post | Newer Post